GALERIA
FBAUL:
15.10 — 31.10

FABRICA
FEATURES:
12.10 — 02.11

PT

EN

' à margem '

é um evento lateral à exposição de finalistas de design de comunicação
e tem por objectivo apresentar um conjunto de experiências profissionais
em design de comunicação (e áreas limítrofes) de um grupo expressivo
de ex-alunos da FBAUL.


30 e 31 de Outubro de 2013
Faculdade de Belas-Artes




PROGRAMAÇÃO


Experienced in setting-up projects combining scientific knowledge, strategic development and industry, in the fields of culture, communication, entertainment and service design. With a combined background in the fine-arts, design, science and business, Jorge has an experience-centered creative vision with an European dimension. He is keen on gathering top-talented team members and creating team synergies to achieve excellent results. A director, a connector, a communicator,
a facilitator. Dedicated and open personality, with an unstoppable drive to make
the difference.

Latest challenge: ING Netherlands
What does a creative do in a bank? Developing strategies towards aesthetics of service. Jorge believes that beyond efficiency, services can provide positive experiences, triggering emotions and affects of customers toward a brand. The means to achieve such level of experience can be designed, and that is his goal inside ING: to complement the efficiency of financial services and products with a user centred approach that focuses on nurturing bank-customer relationships through positive experiences.


Licenciado em design de comunicação pela Faculdade de Belas-Artes da Univ. Lisboa (1999), e pós-graduado em design urbano pelo Centro Português de Design. Enquanto designer, tem trabalhado com maior incidência na área do motion design e realização, tendo desenvolvido projectos para tv e cinema, entre outros.
O seu trabalho tem sido premiado em vários concursos, dos quais se destacam o RED DOT Award (TV & Cinema) e o Prémio Ouro New Media/Videografismo do Clube Criativos de Portugal — e tem sido reconhecido através da participação em catálogos e exposições como a "P - Portugal Design 1990-2005" (Triennale di Milano, 2004).
Tem participado em vários eventos da área do design, entre os quais, como júri no Festival do Clube Criativos de Portugal, e orador no festival internacional OFFF'08 (sob a designação do colectivo «ingrediente x»).

Projectos:
— Projectos de Identidade Visual e Genéricos TV:
"Sociedade Belas Artes" (SIC Notícias), "Laboratório" (SIC Notícias), "Quilómetro Zero" (RTP 2), "Uma Palavra", "Papel de Arquitecto".
— Spots TV:
"Scolari - CGD Cartão de Crédito", Teatro Nacional D.Maria II , "Live Right Now — Ontario Medical Association" 
— Peças Jornalísticas para o programa tv "Câmara Clara"
— Vídeos Institucionais / Promos:
Casino de Lisboa, Fidelidade Seguros, Tweets de Ouro, "MotherMine & All of Us",Archimedes, Inc.

Contactos:
http://ingrediente-x.com/
http://www.vimeo.com/ingredientex
http://www.youtube.com/user/ingredientex